Зөвлөмж, Сонсох чадвар

Тус бүр нь 3-6 минут үргэлжлэх, янз бүрийн сэдэв бүхий харилцан яриа, лекц сонсоно. Эдгээрийг сонссоны дараа сонссон зүйлийнхээ тухай 5-6 асуултад хариулна. Асуултууд нь унших хэсэгтэй адилхан гол санаа, баримтын мэдээлэл, дүгнэлтийг хэр ойлгож байгааг үнэлэхэд чиглэгдэнэ. Харьцангуйгаар үгийн сан, өгүүлбэрийн бүтэцтэй холбоотой асуулт тавигдахгүй. 

Өгүүлэмжийн хэв маяг нь:

  • Харилцан яриа: Их сургуулийн кампус(хотхон)-тай холбоотой асуудал, ажил хэрэг, үйл явц
  • Лекц: Профессор шинжлэх ухааны сэдэвтэй холбоотой мэдээлэл өгнө. 
  • Танхимын хэлэлцүүлэг: Лекцтэй төстэй боловч профессор нэг юмуу олон оюутантай харилцан ярилцаж, хэлэлцэж буй хамтын ажиллагаа.

Асуултын хэв маяг:

          

Сонсоход зориулсан зөвлөмж:

  • Сонсох хэсгийн зорилгод боловсролын хөтөлбөрүүд, баримтын эх болон мэдээний хөтөлбөрүүд хамгийн сайн сурвалж болно
  • Материалыг нэг удаа сонсоод, асуултад хариулна. Хоёр, гуравдахь удаа сонсохдоо хариултаа нягтлана
  • Жинхэнэ шалгалтын үед бол харилцан яриа, лекцийг нэг удаа сонсох ёстой гэдгийг сана
  • Эхийн зохион байгуулалт, чухал мэдээллийг онцлоход зогсоц ба аялгыг хэрхэн ашигласныг анхаарч, нэгээс нөгөөд яаж шилжиж буйг ойлгох
  • Ашиглаж буй сонсох дадлагын хөтөлбөрөө бичиж ав
  • Гол санаа, гол санааны өрнөл, түүний дэмжлэг болон тодорхой санааг дурдсан өгүүлэгчийн шалтгаан зэргийг ойлгох
  • Зарим асуултад тэмдэг тааралдана. Энэ нь лекц юмуу харилцан ярианы хэсгийг дахин сонсоно гэсэн үг юм. 
  • Тэмдэглэл хийх чадвараа хөгжүүл, Энэ нь лекц юмуу харилцан ярианы хэсгийг дахин сонсоно гэсэн үг юм. 
  • Тэмдэглэл хийх чадвараа хөгжүүл. Сонсож байхдаа өөрт ойлгомжтой байдаг эмх цэгцтэй, дүрслэх аргаар түлхүүр үгсийг тэмдэглэж авахыг хичээ
  • Их сургуулийн хотхоны амьдрал төдийгүй, шинжлэх ухааны янз бүрийн сэдэвтэй холбоотой толь бичгийн жагсаалт хий.